Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017

Άγαλμα του Τζορτζ Όργουελ στο κτίριο του BBC

Ένα άγαλμα του μεγάλου συγγραφέα Τζορτζ Όργουελ, φυσικά με ένα τσιγάρο στο χέρι, κοσμεί πλέον το κτίριο του βρετανικού δικτύου BBC στο Λονδίνο, στο οποίο ο Όργουελ εργάστηκε ως δημοσιογράφος για δύο χρόνια. Στον τοίχο πίσω από το άγαλμα αναγράφεται η εξής φράση, παρμένη από τη Φάρμα των ζώων: «Αν η ελευθερία σημαίνει οτιδήποτε, σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν».
Η ιδέα του αγάλματος είχε συζητηθεί και παλιότερα, όμως το project δεν είχε προχωρήσει, με δημοσιεύματα της εποχής να αναφέρουν ότι η προηγούμενη διοίκηση δεν είχε «συγχωρέσει» τον Όργουελ για τον τρόπο με τον οποίο αποχώρησε από το BBC το 1943.
Στην επιστολή παραίτησής του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εδώ και κάποιο καιρό έχω συνείδηση του ότι σπαταλώ τον χρόνο μου και το δημόσιο χρήμα κάνοντας δουλειά που δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα [...] Νιώθω ότι πηγαίνοντας πίσω στην κανονική μου δουλειά του γραψίματος και της δημοσιογραφίας θα μπορούσα να είμαι πιο χρήσιμος απ’ ό,τι είμαι τώρα».
Βιβλίο & Τέχνες | diastixo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου